Masz hobby, chcesz podzielić się pasją z innymi, a przy tym trochę zarobić? Są na to sposoby! Internet daje wiele możliwości, by się wypromować. Prezentujemy Wam kilka sposobów i narzędzi, dzięki którym można zdobyć popularność.
Praktycznie na każdym hobby można zarobić, lecz istnieje kilka z nich, które przyniosą dochód. Obecnie najbardziej dochodowymi hobby są: wyroby hand-made, moda, gotowanie lub fotografia. Jednak każda pasja odpowiednio wypromowana znajdzie swoich odbiorców. Potrzebny jest jednak upór i stanowczość w działaniach. Nie należy się zrażać, jeśli pieniądze nie pojawiają się tak szybko, jak się tego oczekiwało. Internet daje wiele możliwości, ale stwarza też ogromną konkurencję.
Istnieje kilka możliwości promowania się w Internecie. Oto one:
Blog – To świetne miejsce na promowanie swojego hobby. Ideą blogowania jest bowiem wyrażanie swojego zdania i dzielenie się zainteresowaniami. Warto jednak pamiętać, że jeśli chce się zarobić na swojej pasji, trzeba założyć blog na własnej domenie i hostingu. Gotowe i darmowe platformy blogowe uniemożliwiają osiąganie zysków. Alternatywą są też video i foto-blogi.
Portale społecznościowe – to zarówno świetne miejsce jak i narzędzie marketingowe do promowania swojej pasji. Jeśli nie ma się własnej strony, można założyć fanpage dotyczący swojego hobby.
Własna strona internetowa – Jest podobną formą jak blogi na własnej domenie, lecz informacje nie są tak często aktualizowane.
A co jeśli posiada się już własną stronę/bloga/fanpage, ale dalej nie jest się popularnym? Warto wykorzystać wtedy kilka narzędzi marketingowych, które pozwolą na wypromowanie hobby.
Reklama
Jest to płatna alternatywa, lecz daje dobre efekty. Najczęściej wybieraną formą jest reklama w wyszukiwarkach internetowych.
Pozycjonowanie
Artykuły powinny zawierać słowa kluczowe, które pożądana grupa odbiorców najczęściej wpisuje w wyszukiwarce. Zawrzeć je należy w tytule, śródtytułach, ale również w tekście.
Udzielanie się na forach
Znajomość w danej dziedzinie pozwala na udzielanie się na forach jako ekspert. To również daje możliwość umieszczenia linku do swojej strony w poście.
Artykuły sponsorowane
Są to artykuły na zlecenie, o dowolnej tematyce, w których zawiera się informacje, które chce zleceniodawca.
Mailing
Warto zaproponować swoim odbiorcom podanie maila. Tym sposobem będzie można przesyłać newsletter o nowościach na stronie.
Konkursy
Jeśli promuje się w sieci na przykład wyroby hand-made, warto zorganizować konkurs i podarować kilka z nich swoim odbiorcom.
Im bardziej popularny staje się blog, tym bardziej inne firmy będą się chciały na nim reklamować.
Dagmara Pietrzak
Używamy cookies