modelka z agencji hostess

Promotorka obcojęzyczna – praca i pasja w jednym

Dla wielu praca modelki jest wymarzoną karierą. Ale nie każda dziewczyna chce pracować tylko przed kamerą i aparatem, albo po prostu lubi mieć coś do powiedzenia, pracować z różnymi ludźmi. Jeżeli w poczet atutów takiej dziewczyny wpisuje się jeszcze dobra znajomość języka obcego, to nie tylko ma większe szanse w rekrutacji przez agencje, ale może zostać właśnie promotorką obcojęzyczną.

Na czym polega praca promotorki obcojęzycznej?

Promotorka obcojęzyczna znajduje pracę przez agencję hostess i modelek, jednak jej praca nie kończy się na dbałości o atrakcyjny wygląd. Praca w tym sektorze to promowanie firm na targach międzynarodowych, prowadzenie eventów firmowych z zagranicznymi gośćmi, uczestnictwo w akcjach promocyjnych poza granicami kraju. Bardzo ważne są zdolności interpersonalne, promotorka oprócz ponadprzeciętnej urody musi odznaczać się odpowiednią elokwencją, otwartością, przy zachowaniu pełni profesjonalizmu. Nie wystarczy umieć złożyć dwóch zdań na krzyż w obcym języku, trzeba naprawdę umieć się wysłowić, często w rzeczowy sposób, na tematy związane z działalnością promowanej firmy. Promotorka pracuje z ludźmi, na żywo, żaden program graficzny nie nadrobi jej braków.

 

Jak zostać promotorką?

Pracę promotorki można pogodzić z większością innych zajęć, a już na pewno ze studiami. Może to być szczególnie dobrym pomysłem dla studentek różnych filologii. Agencje hostess przeważnie prowadzą stałą rekrutację, zazwyczaj wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy i uzupełnić go kilkoma zdjęciami. Jako, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dobrze jest zadbać o wysoką jakość tych zdjęć. Firma prowadząca wynajem modelek kontaktuje się wówczas z kandydatką, ustalane są szczegółowe warunki współpracy na podstawie po pierwsze kompetencji, po drugie chęci. Następnie pozostaje czekać na zapotrzebowanie na prowadzenie eventów obcojęzycznych i kontakt od wybranej agencji hostess.

 

Jak znaleźć dobrą agencję hostess?

Przede wszystkim trzeba przejrzeć oferty agencji hostess pod kątem prowadzenia eventów międzynarodowych, lub wynajmu hostess obcojęzycznych. Niektóre firmy zajmują się tylko wynajmem modelek. Dobrze też jest też spojrzeć na realizacje projektów przez daną agencję. Liczy się nie tylko ilość realizacji ale także klienci. Jeżeli powszechnie znane firmy prowadziły swoje akcje promocyjne we współpracy z rozpatrywaną agencją hostess, to jest to już bardzo dobra referencja. Pozostawione opinie klientów też są istotne. Bardzo ważne podczas szukania są także opinie, jakie można znaleźć na forach branżowych. Jeżeli agencja hostess oferuje korzystne warunki tylko wynajmującym, a nie wynajmowanym, to nie ma sensu nawiązywać z nią współpracy. Warto także szukać agencji w swojej okolicy – przykładowo agencja hostess Gdańsk, czy agencja hostess w Warszawie.

 

Maciej Dutka