fotografka

Jak zarobić na hobby?

Masz hobby, chcesz podzielić się pasją z innymi, a przy tym trochę zarobić? Są na to sposoby! Internet daje wiele możliwości, by się wypromować. Prezentujemy Wam kilka sposobów i narzędzi, dzięki którym można zdobyć popularność.

 

Czy na hobby można zarobić?

Praktycznie na każdym hobby można zarobić, lecz istnieje kilka z nich, które przyniosą dochód. Obecnie najbardziej dochodowymi hobby są: wyroby hand-made, moda, gotowanie lub fotografia. Jednak każda pasja odpowiednio wypromowana znajdzie swoich odbiorców. Potrzebny jest jednak upór i stanowczość w działaniach. Nie należy się zrażać, jeśli pieniądze nie pojawiają się tak szybko, jak się tego oczekiwało. Internet daje wiele możliwości, ale stwarza też ogromną konkurencję.

 

Promuj hobby w Internecie.

Istnieje kilka możliwości promowania się w Internecie. Oto one:

  • Blog – To świetne miejsce na promowanie swojego hobby. Ideą blogowania jest bowiem wyrażanie swojego zdania i dzielenie się zainteresowaniami. Warto jednak pamiętać, że jeśli chce się zarobić na swojej pasji, trzeba założyć blog na własnej domenie i hostingu. Gotowe i darmowe platformy blogowe uniemożliwiają osiąganie zysków. Alternatywą są też video i foto-blogi.
  • Portale społecznościowe – to zarówno świetne miejsce jak i narzędzie marketingowe do promowania swojej pasji. Jeśli nie ma się własnej strony, można założyć fanpage dotyczący swojego hobby.
  • Własna strona internetowa – Jest podobną formą jak blogi na własnej domenie, lecz informacje nie są tak często aktualizowane.

 

Narzędzia marketingowe, dzięki którym zdobędziesz popularność.

A co jeśli posiada się już własną stronę/bloga/fanpage, ale dalej nie jest się popularnym? Warto wykorzystać wtedy kilka narzędzi marketingowych, które pozwolą na wypromowanie hobby.

  • Reklama

Jest to płatna alternatywa, lecz daje dobre efekty. Najczęściej wybieraną formą jest reklama w wyszukiwarkach internetowych.

  • Pozycjonowanie

Artykuły powinny zawierać słowa kluczowe, które pożądana grupa odbiorców najczęściej wpisuje w wyszukiwarce. Zawrzeć je należy w tytule, śródtytułach, ale również w tekście.

  • Udzielanie się na forach

Znajomość w danej dziedzinie pozwala na udzielanie się na forach jako ekspert. To również daje możliwość umieszczenia linku do swojej strony w poście.

  • Artykuły sponsorowane

Są to artykuły na zlecenie, o dowolnej tematyce, w których zawiera się informacje, które chce zleceniodawca.

  • Mailing

Warto zaproponować swoim odbiorcom podanie maila. Tym sposobem będzie można przesyłać newsletter o nowościach na stronie.

  • Konkursy

Jeśli promuje się w sieci na przykład wyroby hand-made, warto zorganizować konkurs i podarować kilka z nich swoim odbiorcom.

 

Im bardziej popularny staje się blog, tym bardziej inne firmy będą się chciały na nim reklamować.

 

 

Dagmara Pietrzak